ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第7巻

いじめ自殺を回避する教育プログラムと教育方法 : テレビドラマの教材化から

https://doi.org/10.60171/00002836
https://doi.org/10.60171/00002836
e32e5678-0649-4efa-96a7-68d1be49ed7f
名前 / ファイル ライセンス アクション
g07-002.pdf g07-002.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル いじめ自殺を回避する教育プログラムと教育方法 : テレビドラマの教材化から
タイトル
タイトル An Educational Program and Educational Method for Preventing "Ijime-Suicide" : From Materializing TV Drama
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 "Ijime-Suicide" = いじめ自殺
キーワード
主題Scheme Other
主題 Educational Program = 教育プログラム
キーワード
主題Scheme Other
主題 Materializing TV Drama = テレビドラマの教材化
キーワード
主題Scheme Other
主題 Educational Method = 教育方法
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002836
ID登録タイプ JaLC
著者 時津, 啓

× 時津, 啓

時津, 啓

Search repository
中村, 暢

× 中村, 暢

中村, 暢

Search repository
Tokitsu, Kei

× Tokitsu, Kei

en Tokitsu, Kei

Search repository
Nakamura, Toru

× Nakamura, Toru

en Nakamura, Toru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to explore an educational program and educational method for preventing "ijime suicide". From Constructivism and Cultural Studies, this paper explores a development of the educational program that included a point of view of "renewal of the experience" and "language acquirement". And, we carried out a class of the moral education in an elementary school.
 We obtained the following results: Children considered the issue of "ijime" as a personal problem at first. In consideration of it, we developed the educational program by materializing TV drama.
The children argued about a cause of "ijime" using the concept "atmosphere". After having taken a class, children changed to recognize the issue of "ijime" with the problem of a group/ class.
 This paper clarified that "renewal of the experience" occurred by changing language life. Through linguistic education, children have a possibility to struggle against "a dominant story" provided by the mass media as well as build different stories. We concluded it. The meaning to consider the issue of "ijime" as a linguistic problem showed that the language acquisition precede our experience.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 7, p. 11-26, 発行日 2017-03-10
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:41.719305
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3