WEKO3
アイテム
藤井清水の民謡編曲作品における拍子についての考察 : 郡上の八幡
https://doi.org/10.60171/00002862
https://doi.org/10.60171/000028625fa1c012-43b3-4cf6-b66e-fef0ce24e389
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 藤井清水の民謡編曲作品における拍子についての考察 : 郡上の八幡 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Considerations on Musical Time Patterns in Fujii Kiyomi’s Folk Song Arrangements : Gujou no hachiman | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 藤井清水 | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Kiyomi FUJII | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 郡上の八幡 | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Gujou no hachiman | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 民謡編曲 | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Folk tune arrangement | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 拍子 | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Musical time patterns | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.60171/00002862 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 著者 |
久保, 幸代
× 久保, 幸代
× Kubo, Sachiyo
|
|||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | Kiyomi FUJII transcribed 2213 Japanese folk tunes and wrote 141 folk tune arrangement in his life. Usually, Japanese folk tunes are transcribed in the time of 2/4 to prevent being too complicated for their irregularity. But in FUJII’s manuscript notebook, there are many songs which have some measures in 3/4, though the rest of the song employed a 2/4 time. Most of these songs were arranged as he transcribed, maintaining the 3/4 measures, however, he arranged the “Gujou no hachiman,” which is one of his folk tune arrangements, completely in 2/4 without adding any 3/4 measures. In this article, I examined his intention how he adjusted the musical time patterns. | |||||||||
| 書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 巻 3, p. 25-34, 発行日 2013-03-08 |
|||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 21858837 | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA12532487 | |||||||||
| フォーマット | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||