ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 広島文化学園短期大学
  3. 広島文化学園短期大学紀要 第53巻

教育方法としての「主体的・対話的で深い学び」に関する批判的考察・試論

https://doi.org/10.60171/00003088
https://doi.org/10.60171/00003088
35aa90a3-3280-4ede-8bc9-eb12ee622361
名前 / ファイル ライセンス アクション
53-05.pdf 53-05.pdf (835.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 教育方法としての「主体的・対話的で深い学び」に関する批判的考察・試論
言語 ja
タイトル
タイトル A Critical Consideration of "Proactive, Interactive and Authentic Learning" as Educational Methods
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育方法 Educational Methods
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング Active Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 主体的・対話的で深い学び,Proactive, Interactive and Authentic Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習指導要領 Courses of Study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00003088
ID登録タイプ JaLC
著者 黒木, 貴人

× 黒木, 貴人

ja 黒木, 貴人

Search repository
Kuroki, Takahito

× Kuroki, Takahito

en Kuroki, Takahito

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims critically considering about "Active Learning" and "Proactive, Interactive and Authentic learning" through the policy process for higher education and revision of Courses of Study and theory of educational methods.
Rise of "Active Learning" stemming from reform of higher education in the 2010s has becoming a significant issue for revision of Courses of Study. After all, "Active Learning" positioned Course of Study as "Proactive, Interactive and Authentic learning".
We had referred to 3 theory for seeing "Active Learning" and "Proactive, Interactive and Authentic learning" as the teacher : "agentic learning" theory by Shinichi Mizokami, "The Rediscover of Teaching" by Gert J. J. Biesta, and "Encounter and Tasting to the world" theory by Takehiko Kumashiro. As a result, "Agency" of learner has brought by the "outsides", for example teacher.
It is the key point that regaining "Teaching" to teacher, at the occasion of overcoming passive "Active Learning" and "Proactive, Interactive and Authentic learning".
書誌情報 広島文化学園短期大学紀要

巻 53, p. 21-28, 発行日 2020-12-25
出版者
出版者 広島文化学園短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18846769
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12454339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:55:49.627277
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3