WEKO3
アイテム
特別支援教育における実態把握の方法及び内容について ──通級による指導を通して──
https://doi.org/10.60171/00003106
https://doi.org/10.60171/0000310696cfc94e-1e64-4193-9a89-b1a900fcc9e4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 特別支援教育における実態把握の方法及び内容について ──通級による指導を通して── | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 特別支援教育 Special Needs Education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育的ニーズ Educational Needs | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 通級による指導 Special Support Services in Resource Rooms | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 特別な教育課程 Special Curriculum | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 発達障害 Developmental Disorders | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 実態把握 Assessment | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00003106 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
久松, 政司
× 久松, 政司
× Hisamatsu, Masashi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In this study, the author summarized and analyzed the following issues: special needs education, special support services in resource rooms, the way and content about assessment of the pupils with retarded speech development. In special needs education, it is important to grasp the educational needs of pupils with disabilities. One of the educational forms of special needs education is special support services in resource rooms. In the classes, the pupils, who usually take the ordinarily classes, can take different classes which are designed to meet their specific needs. In order to implement the classes, teachers should grasp the pupils’ requirements based on the accurate diagnosis and take into consideration the opinions of the institutions, the parents and the pupils. Assessment should be most emphasized in special needs education. |
|||||||||
書誌情報 |
広島文化学園短期大学紀要 巻 50, p. 27-39, 発行日 2017-12-28 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園短期大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 18846769 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12454339 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |