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アイテム
アダプテッド・スポーツを用いた支援サポーター養成プログラムの検討:エイジズム,エンパワメント,及びソーシャルワークの視点から
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/4952
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/4952f647b90d-a29b-4240-bfd2-691dca80bec3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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hbghhs2_45-54.pdf (1.2 MB)
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Item type | 一般雑誌記事 / Article(1) | |||||
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公開日 | 2023-03-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アダプテッド・スポーツを用いた支援サポーター養成プログラムの検討:エイジズム,エンパワメント,及びソーシャルワークの視点から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of a Supporter Training Program based on Adapted sports for the elderly: From the perspective of ageism, empowerment, and social work | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adapted sports | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アダプテッド・スポーツ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | supporter training program | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 支援サポーター養成プログラム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ageism | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エイジズム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | empowerment perspective | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エンパワメント | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | societal implementation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会実装 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | article | |||||
著者 |
河野, 喬
× 河野, 喬× 森木, 吾郎× 房野, 真也× 加地, 信幸× 山﨑, 昌廣× Kawano, Takashi× Moriki, Goro× Bono, Shinya× Kaji, Nobuyuki× Yamasaki, Masahiro |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to evaluate the change in ageism of students who participated in the elderly adapted sport (eAdS) program. Fourteen students (eiqht men and six women, mean age 20.5 ± 0.78 years) participated in this program. The changes in students’ ageism were assessed by the Semantic Differential (SD) Method, The Facts on Aging Quiz (FAQs), and The Fraboni Scale of Ageism (FSA). Results showed that the SD score was significantly more positive after participation than before (p<.01). FAQ scores also improved significantly (p<.05). FSA scores decreased significantly only for the sub-items “Separation and avoidance” (p<.05). Therefore, it was indicated that the Ageism of the student was reduced by the eAdS program. |
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書誌情報 |
人間健康学研究 巻 2, p. 45-54, 発行日 2019-12-26 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 広島文化学園大学人間健康学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24349798 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12869764 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |