Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
子どもが「私の好きな風景」について書いた自由記述からみた都市景観に関する一考察 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study on City Landscape Based on Free Description Written about“My Favorite Scenery” by Children |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Children |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
子ども |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Participation in landscape planning |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
景観計画参画 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Landscape recognition |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
景観認知 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Picture contest |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
絵画コンクール |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Cluster analysis |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
クラスター分析 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Text mining |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
テキストマイニング |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.60171/00004976 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
張, 静
今田, 寛典
Jing, Zhang
Imada, Hirofumi
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
We have paid attention to children’s participation in the landscape planning. This study deals with children’s recognition of city landscape. Therefore, a painting competition on the theme ofthe landscape to keep and conserve was held for elementary and junior high school pupils. In the competition, the reason for choosing visual task as subject of painting were written about fifty characters. This description contents were quantitatively analyzed by cluster analysis and text mining approach. The main findings obtained are as follows:( 1) Children recognize tourist sites and facilities such as parks, museums and so on. At the same time a familiar environments and events as landscape. (2) Especially, they recognize festivals, Saturday night market, visiting a grave, sea bathing and so on as landscape. (3) As for a bridge landscape, they understand the faculties of bridge and then recognize in scenery. (4) Learning in school and daily life affects their recognitions. |
書誌情報 |
社会情報学研究
巻 22,
p. 45-52,
発行日 2017-12-26
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学社会情報学部 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13418459 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10586239 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |