WEKO3
アイテム
電動車椅子常用児童を対象としたインクルーシブ体育実践に関する研究
https://doi.org/10.60171/00004987
https://doi.org/10.60171/000049874bbd350b-3e0a-4535-995b-b954af885d23
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 電動車椅子常用児童を対象としたインクルーシブ体育実践に関する研究 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Inclusive physical education of children in electric wheelchairs | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Para-Sports | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 障害者スポーツ | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Adapted sports | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | アダプテッド・スポーツ | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Inclusive Physical Education | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | インクルーシブ体育 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Children with Physical Disabilities | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 肢体不自由児 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | electric wheelchair | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 電動車椅子 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.60171/00004987 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
著者 |
加地, 信幸
× 加地, 信幸
× 河野, 喬
× Kaji, Nobuyuki
× Kawano, Takashi
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This paper is a practical report on the inclusive physical education of primary school children with physical disabilities. The report focused on adapted sports such as swimming, warming-up exercises, the horizontal bar, jogging, soccer, and tag rugby. The results showed that apart from an overall better appreciation for such activities, children with physical disabilities showed an increased enthusiasm and better bonding with other kids. |
|||||||||||||
書誌情報 |
社会情報学研究 巻 21, p. 51-61, 発行日 2016-12-01 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学社会情報学部 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13418459 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10586239 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |