ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 社会情報学部
  3. 社会情報学研究 第18巻

Squeak による「関数とグラフ」の学習におけるシミュレーション環境の開発

https://doi.org/10.60171/00004998
https://doi.org/10.60171/00004998
1a941786-7071-4bb1-868d-e392b3cb62a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
hbgsis18_41-50.pdf hbgsis18_41-50.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル Squeak による「関数とグラフ」の学習におけるシミュレーション環境の開発
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Simulation Environment for Learning of Function and its Graph by Squeak
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Squeak
キーワード
主題Scheme Other
主題 スクイーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 Simulation
キーワード
主題Scheme Other
主題 シミュレーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teaching material
キーワード
主題Scheme Other
主題 教材
キーワード
主題Scheme Other
主題 Arithmetic and Mathematics
キーワード
主題Scheme Other
主題 算数科・数学科
キーワード
主題Scheme Other
主題 Function and its Graph
キーワード
主題Scheme Other
主題 関数とグラフ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00004998
ID登録タイプ JaLC
著者 丸井, 美保

× 丸井, 美保

ja 丸井, 美保

Search repository
香月, 保彦

× 香月, 保彦

ja 香月, 保彦

Search repository
Marui, Miho

× Marui, Miho

en Marui, Miho

Search repository
Katsuki, Yasuhiko

× Katsuki, Yasuhiko

en Katsuki, Yasuhiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The programming environments“ for children” allow not only for children to learn programming, but also for teachers to develop teaching materials of various subjects. For example, Squeak is one of them. The developed teaching materials can purvey the simulation environments in the classroom. It will be necessary to study the effective use of the materials on each teaching content. Here, we concentrate on function and its graph that should be learned from arithmetic in primary school to mathematics in high school. We develop the prototype of the material for drawing graphs of functions and translating graphs by Squeak, and discuss the way to use it. As a result, we found it would make children understanding concrete by using it after drawing graphs by their hands, and deep when it is used repeatedly at many school terms. It, furthermore, would be modified and/or extended to adjust other contents that should be presented by graph. We also found that the basic scripts in the material can be constructed simply enough that children be able to read and extend those by themselves. This fact will possibly lead to the consequence of the growth of their interest in arithmetic, mathematics, and/or other subjects.
書誌情報 社会情報学研究

巻 18, p. 41-50, 発行日 2013-03-29
出版者
出版者 広島文化学園大学社会情報学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13418459
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10586239
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:47:42.652669
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3