ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 社会情報学部
  3. 社会情報学研究 第17巻

M. マクルーハンのメディア論における コミュニケーション・モデルとその教育学的含意

https://doi.org/10.60171/00005003
https://doi.org/10.60171/00005003
3e8ee29f-eb84-4a34-9053-42caa9a40ec8
名前 / ファイル ライセンス アクション
hbgsis17_25-34.pdf hbgsis17_25-34.pdf (885.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル M. マクルーハンのメディア論における コミュニケーション・モデルとその教育学的含意
言語 ja
タイトル
タイトル The Communication Model in M.McLuhan’s Theory of Media and Its Implication in Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Marshall McLuhan
キーワード
主題Scheme Other
主題 マクルーハン
キーワード
主題Scheme Other
主題 media
キーワード
主題Scheme Other
主題 メディア
キーワード
主題Scheme Other
主題 Communication Model
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション・モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher-learner
キーワード
主題Scheme Other
主題 教師?生徒
キーワード
主題Scheme Other
主題 tactile
キーワード
主題Scheme Other
主題 触覚
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005003
ID登録タイプ JaLC
著者 時津, 啓

× 時津, 啓

ja 時津, 啓

Search repository
Tokitsu, Kei

× Tokitsu, Kei

en Tokitsu, Kei

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to explore a new model of educational communication in following with McLuhan's theory of media.This paper wants to reinterpret the action that 'a teacher informsa learner of the message'.
 The model of 'teacher-learner' has two predictions. First, a man can have the message. Second, medium is a tool. McLuhan tried to go over these preconditions in connecting with media and a user. He expressed 'the medium is the message'. This word means that the message makes up a
mutual relationship between media and user.
 The distance between a sender and a receiver shorten and they connect with the tactile relationship. In short, when we view a communication in focusing on media, we can't distinguish between the sender and the receiver strictly. Media force the sender to pump up the mind of other.
 We can be found the tactile model focusing on the tactile aspect of communication. When we view with the action that 'a teacher informs a learner of the message' in following to this model, we find that a teacher can't have the message until he has the subordinated relationship with media
including a learner.
書誌情報 社会情報学研究

巻 17, p. 25-34, 発行日 2011-12-25
出版者
出版者 広島文化学園大学社会情報学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13418459
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10586239
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:47:49.107915
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3