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  1. 紀要類・刊行物等
  2. 社会情報学部
  3. 社会情報学研究 第7巻

ユーザの主観的評価に対する消費者用製品の警告の影響

https://doi.org/10.60171/00005079
https://doi.org/10.60171/00005079
2fe799aa-bbc0-4915-8de7-48027d7bac01
名前 / ファイル ライセンス アクション
ksis7_51-61.pdf ksis7_51-61.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル ユーザの主観的評価に対する消費者用製品の警告の影響
言語 ja
タイトル
タイトル The effects of different product warnings on users' risk perceptions.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Product Safety (製品安全)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Consumer product warning (消費者用製品の警告)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Risk perception (危険認知)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Perceived compliance measure (主観的警告遵守尺度)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Latent Hazard (潜在危険)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005079
ID登録タイプ JaLC
著者 栗川, 隆宏

× 栗川, 隆宏

ja 栗川, 隆宏

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玖村, 樹里

× 玖村, 樹里

ja 玖村, 樹里

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渋谷, 祐介

× 渋谷, 祐介

ja 渋谷, 祐介

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平野, 英明

× 平野, 英明

ja 平野, 英明

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Kurikawa, Takahiro

× Kurikawa, Takahiro

en Kurikawa, Takahiro

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Kumura, Juri

× Kumura, Juri

en Kumura, Juri

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Shibutani, Yusuke

× Shibutani, Yusuke

en Shibutani, Yusuke

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Hirano, Hideaki

× Hirano, Hideaki

en Hirano, Hideaki

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present research investigated how users' risk perceptions are influenced by product warnings that address a variety of hazard features. With respect to the warnings that inform of latent hazards,which are not well known by many users,it seems that users perceive a product to be less hazardous before they read them than after they have read them. Moreover,it is assumed that users will comply with the warnings for latent hazards less often than for patent hazards,because they are less inclined to believe the warnings in the former case. Thus,the obviousness of hazards is one of important variables that predict user safety behavior. The aims of the research were to examine the effects that the obviousness of hazards has on users' ratings for products and warnings,and to determine which variables are predominant in predicting whether users are willing to comply with the warnings. To this end,96 subjects were asked to respond to 9 questions on 12 product usage instructions containing warnings in which the hazard obviousness was manipulated. The results indicate that the hazard obviousness had a great effect on acceptance and belief of the warning,and intention to comply,but that it had no effect on the perceived hazardousness,or ,the perceived severity and likelihood of injury. Acceptance of the warning was found to be the primary predictor of intention to comply,followed by belief of the warning,cost to comply,and the likelihood of injury.
書誌情報 社会情報学研究

巻 7, p. 51-61, 発行日 2001-12-26
出版者
出版者 呉大学社会情報学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13418459
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10586239
権利
権利情報 この論文は国立情報学研究所の電子図書館事業により電子化されました。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-25 10:51:29.693995
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