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アイテム
ドライバーの交通状況の変化に対する情報認知と運転行動に関する調査分析
https://doi.org/10.60171/00005105
https://doi.org/10.60171/00005105bbde0701-41a4-4dc6-ae44-bee56b3366db
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ドライバーの交通状況の変化に対する情報認知と運転行動に関する調査分析 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on a Driver's Cognition of Changes in Traffic Circumstances and His Driving Maneuver | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Car following (追従) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Cognition of visual information (視覚情報認知) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Driving experiment (走行実験) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Vehicular gap (車間距離) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Traffic density (交通密度) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Running speed (走行速度) | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00005105 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
今田, 寛典
× 今田, 寛典
× Imada, Hirofumi
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to analyse the relationship between a driver's cognition of changes in traffic circumstances and his driving maneuver and to understand the driving maneuver. Therefore,the basic experiment using tow cars and the experiment which a subject drives a car in real traffic flow were conducted. And in both experiments subjects were asked about cognition of a visual information on traffic flow. And moreover the methods of those experiments were discussed. The obtained knowledge are summarized as follow. Firstly the vehicular gap under car following is different between before and after acceleration of a car running ahead. Secondly the vehicular gap is influenced with a driver's cognition of visual information. | |||||||||
書誌情報 |
社会情報学研究 巻 4, p. 19-33, 発行日 1998-11-26 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 呉大学社会情報学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13418459 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10586239 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この論文は国立情報学研究所の電子図書館事業により電子化されました。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |