ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第8巻

個別の指導計画の分析―知的障害のある子どもの問題解決能力の育成に向けて―

https://doi.org/10.60171/00005349
https://doi.org/10.60171/00005349
a67aa5d6-c9d1-47ab-a391-06a56d08b3dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk08-02.pdf kk08-02.pdf (790.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 個別の指導計画の分析―知的障害のある子どもの問題解決能力の育成に向けて―
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of individual instruction plan: toward a problem-solving ability promotion in children with intellectual disability
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 知的障害 intellectual disability
キーワード
主題Scheme Other
主題 問題解決力 problem-solving ability
キーワード
主題Scheme Other
主題 個別の指導計画 individual instruction plan
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005349
ID登録タイプ JaLC
著者 大野呂, 浩志

× 大野呂, 浩志

ja 大野呂, 浩志

Search repository
ONORO, Hiroshi

× ONORO, Hiroshi

en ONORO, Hiroshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Problem-solving ability is a core concept in intellectual disability and must be considered in individual instruction plans for students to be successful.
The purpose of this study was to determine whether problem-solving ability is regularly mentioned in individual instruction plans and to confirm the continuity of the four elements of problem-solving ability (goal formation / planning / carrying out activities / effective performance) within each item of each individual instruction plan.
We quantitatively analyzed 233 sentences extracted from the individual instruction plans generated for 20 students with intellectual disability and examined the individual items within each instruction plan.
We found that references to problem-solving ability occurred in all items and were more frequent than references to other factors.
Our results suggest that from the analysis of the four components concerning problem solving ability, in the actual situation grasping, the number of components of "goal formation" is significantly larger, and in the item of instruction goal and instruction contents, "goal formation" ,"planning" and "carrying out activities" are significantly larger .
The results shows teachers at the special support school for intellectual disability instruct a problem solving ability positioned in instruction plan, and instructions contents and procedures of teacher's preparation of individual instruction plan.
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報

巻 8, p. 17-25, 発行日 2019-12-25
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:40:51.836258
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3