ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第4・5巻

大学生を対象としたリズムによる即興音楽作り体験後の意識調査 : 障害児と健常児が共に学び合うインクルーシブ保育・教育を目指して

https://doi.org/10.60171/00005387
https://doi.org/10.60171/00005387
42805823-f067-4eab-9049-01b4ed393653
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk04-05-02.pdf kk04-05-02.pdf (839.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 大学生を対象としたリズムによる即興音楽作り体験後の意識調査 : 障害児と健常児が共に学び合うインクルーシブ保育・教育を目指して
言語 ja
タイトル
タイトル Survey Research on the Reactions of University Students who Experienced Improvisational Rhythmical Music-making : Developing a Way of Using Music for Inclusive Early Childhood Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 障害児理解 = understanding children with disabilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 即興音楽 = improvisational music
キーワード
主題Scheme Other
主題 インクルーシブ保育 = inclusive child-care
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005387
ID登録タイプ JaLC
著者 狩谷, 美穂

× 狩谷, 美穂

ja 狩谷, 美穂

Search repository
Kariya, Miho

× Kariya, Miho

en Kariya, Miho

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The number of children with developmental disorders are growing rapidly in Japan, and the need for practical ways to educate children with and without handicaps in the same classroom setting is one of the most crucial aspects in the field of education. This paper introduces improvisational music-making as a way of incorporating children with different needs together to learn from each other's unique qualities. University students who are in the field of education experienced improvisational music-making, then immediately after the experience, they answered a number of survey questions about the experience. The survey was collected from 34 students. Their responses were analyzed by counting the number of words which were used the most in the survey. As a result, a majority of the students noted that the drumming experience was “fun”, “free” and “expressive” and they were in favor of experiencing it again. The students accepted uniqueness and differences in each other's musical expressions, and also realized improvisational music-making itself can be utilized in the inclusive education and child-care setting where handicapped children could and non-handicapped children learn together.
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報

巻 4・5, p. 13-20, 発行日 2015-09-11
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:41:55.430927
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3