ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第12巻

肢体不自由のある子どもに対する指導の在り方に関する一考察 -歩けないと言われた子どもが自力で歩行できるようになった変容の過程から-

https://doi.org/10.60171/00005449
https://doi.org/10.60171/00005449
afa0c9cf-5bca-4deb-ab7f-20a6874cb17d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk12-03.pdf kk12-03.pdf (653.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-31
タイトル
タイトル 肢体不自由のある子どもに対する指導の在り方に関する一考察 -歩けないと言われた子どもが自力で歩行できるようになった変容の過程から-
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Teaching Methods for Children with Physical Disabilities -How a child, who was considered not to be able to walk, has learned to walk-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 肢体不自由
キーワード
主題Scheme Other
主題 自立活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 生活環境
キーワード
主題Scheme Other
主題 確実な成果
キーワード
主題Scheme Other
主題 双方向の対話
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical disability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 independent activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 living environment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 absolute performance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interactive communication
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005449
ID登録タイプ JaLC
著者 田中, 克人

× 田中, 克人

ja 田中, 克人

ja-Kana タナカ, カツト

Search repository
TANAKA, Katsuto

× TANAKA, Katsuto

en TANAKA, Katsuto

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to examine possible methods of effective instruction (learning tasks) for children with physical disabilities, so that we can implement practices to promote physical activity, cognitive development, and acquisition of appropriate communication, with the eventual goal of walking on their own, and can consider better teaching methods in the future. A study for children with both physical disabilities and intellectual disabilities who use wheelchairs was conducted on walking and gait.“ Learning about walking” here is defined as learning that consciously incorporates learning tasks that may lead to independent walking in all learning situations except for instruction during independent activity time, with the goal of achieving the end goal throughout the entire school life. Thanks to these instructions, a child who had been told by medical staff that he could not walk acquired the ability to maintain standing, and eventually was able to walk on his own without nursing care for a few meters, but in a stable way. Considering the results of this study, we discussed how we can set appropriate learning tasks for children with physical disabilities based on their actual conditions in order to bring out tangible, specific results (instructional goals)in the teaching of children with physical disabilities.
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報
en : Children and Child-Reading Support Center

巻 12, p. 23-30, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:38:37.829142
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3