ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第14巻

発達障害児に対するピアノレッスンメソードの実際 ― 事例を振り返って ―

https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000116
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000116
a7a497ae-a31c-49ad-8f16-5dcf14fe1ddd
名前 / ファイル ライセンス アクション
g14-03.pdf g14-03.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-31
タイトル
タイトル 発達障害児に対するピアノレッスンメソードの実際 ― 事例を振り返って ―
言語 ja
タイトル
タイトル The Realities of Piano Lesson Methods for Children with Developmental Disabilities -A retrospective reflection on one case-
―Self-awareness for skill acquisition―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピアノ実践人間学的メソード
キーワード
主題Scheme Other
主題 Piano practice anthropological method
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達障害児
キーワード
主題Scheme Other
主題 Children with developmental disabilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽療法
キーワード
主題Scheme Other
主題 Music therapy
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピアノレッスン
キーワード
主題Scheme Other
主題 piano lesson
キーワード
主題Scheme Other
主題 母親へのカウンセリング
キーワード
主題Scheme Other
主題 Counseling for mother
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 末永,雅子

× 末永,雅子

ja 末永,雅子

Search repository
和田,玲子

× 和田,玲子

ja 和田,玲子

Search repository
著者(英)
姓名 SUENAGA,Masako
言語 en
著者(英)
姓 WADA,Reiko
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The authors have been teaching piano lessons to children with developmental disabilities, including autistic children and children with attention deficit hyperactivity disorder. They have implemented piano lessons from the perspective of music therapy, performed counseling for parents and guardians from the perspectives of music therapy and psychotherapy, and have continued to support local children with developmental disabilities. This research retrospectively reflects upon a case where the Piano Practice Anthropological Method established by the authors was implemented, and considers the state of piano lessons and ways to support parents and guardians. The authors intend to objectively comprehend their findings as common denominators of the problems that many piano instructors face, and apply them toward the implementation of better piano lessons moving forward.
言語 en
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

号 14, p. 29-37, 発行日 2024-03-25
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-06-07 06:24:09.019432
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3