WEKO3
アイテム
発達障害児に対するピアノレッスンメソードの実際 ― 事例を振り返って ―
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000116
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000116a7a497ae-a31c-49ad-8f16-5dcf14fe1ddd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 発達障害児に対するピアノレッスンメソードの実際 ― 事例を振り返って ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Realities of Piano Lesson Methods for Children with Developmental Disabilities -A retrospective reflection on one case- ―Self-awareness for skill acquisition― |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ピアノ実践人間学的メソード | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Piano practice anthropological method | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 発達障害児 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Children with developmental disabilities | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 音楽療法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Music therapy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ピアノレッスン | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | piano lesson | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 母親へのカウンセリング | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Counseling for mother | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
末永,雅子
× 末永,雅子
× 和田,玲子
|
|||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓名 | SUENAGA,Masako | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓 | WADA,Reiko | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The authors have been teaching piano lessons to children with developmental disabilities, including autistic children and children with attention deficit hyperactivity disorder. They have implemented piano lessons from the perspective of music therapy, performed counseling for parents and guardians from the perspectives of music therapy and psychotherapy, and have continued to support local children with developmental disabilities. This research retrospectively reflects upon a case where the Piano Practice Anthropological Method established by the authors was implemented, and considers the state of piano lessons and ways to support parents and guardians. The authors intend to objectively comprehend their findings as common denominators of the problems that many piano instructors face, and apply them toward the implementation of better piano lessons moving forward. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 号 14, p. 29-37, 発行日 2024-03-25 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12532487 |