ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第15巻

教育現場における「指導」の構造―「指導の本質」を問う ―

https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000274
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000274
ed672b11-ce81-4030-b88f-f2b681c75750
名前 / ファイル ライセンス アクション
g15-04.pdf g15-04.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-31
タイトル
タイトル 教育現場における「指導」の構造―「指導の本質」を問う ―
言語 ja
タイトル
タイトル The Structure of Classroom Instruction in Education:Examining the Essence of Instruction
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 指導の構造
キーワード
主題Scheme Other
主題 structure of instruction
キーワード
主題Scheme Other
主題 指導の本質
キーワード
主題Scheme Other
主題 essence of instruction
キーワード
主題Scheme Other
主題 指導力の客観的評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 objective evaluation of instructional skills
キーワード
主題Scheme Other
主題 確実な成果の要因
キーワード
主題Scheme Other
主題 factors for secure result
キーワード
主題Scheme Other
主題 指導力の向上
キーワード
主題Scheme Other
主題 improvement of instructional skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 田中,克人

× 田中,克人

ja 田中,克人

Search repository

×

ja

Search repository
著者(英)
姓名 TANAKA,Katsuto
言語 en
著者(英)
言語 en
著者ID
内容記述タイプ Abstract
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to describe human aspects in the structure of “classroom instruction” in education and to analyze its components. It was found that we were able to divide the elements of the structure of instruction into three components: the “basic component,” the “fundamental component,” and the “practical component”. We were also able to develop instructional practice models for each of these three components. By understanding classroom practice using these instructional models, it is possible to grasp objectively what is excellent about the instruction and what is lacking. Many teachers struggle to improve their teaching as they lack the perspectives to evaluate classroom teaching practice objectively. By using this instructional model, it is possible to identify objectively what is lacking in their practice. Teachers can use the suggested model to avoid unfavorable situations where they do not know where to start. The author hopes that the proposed “instructional model” will help teachers improve their teaching practice.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
言語 ja
bibliographic_information 広島文化学園大学学芸学部紀要

号 15, p. 27-35, 発行日 2025-03-14
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-02 05:28:17.621583
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3