WEKO3
アイテム
教育現場における「指導」の構造―「指導の本質」を問う ―
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000274
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000274ed672b11-ce81-4030-b88f-f2b681c75750
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 教育現場における「指導」の構造―「指導の本質」を問う ― | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Structure of Classroom Instruction in Education:Examining the Essence of Instruction | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 指導の構造 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | structure of instruction | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 指導の本質 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | essence of instruction | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 指導力の客観的評価 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | objective evaluation of instructional skills | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 確実な成果の要因 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | factors for secure result | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 指導力の向上 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | improvement of instructional skills | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
田中,克人
× 田中,克人
|
|||||||
著者(英) | ||||||||
姓名 | TANAKA,Katsuto | |||||||
言語 | en | |||||||
著者(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
著者ID | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This study aims to describe human aspects in the structure of “classroom instruction” in education and to analyze its components. It was found that we were able to divide the elements of the structure of instruction into three components: the “basic component,” the “fundamental component,” and the “practical component”. We were also able to develop instructional practice models for each of these three components. By understanding classroom practice using these instructional models, it is possible to grasp objectively what is excellent about the instruction and what is lacking. Many teachers struggle to improve their teaching as they lack the perspectives to evaluate classroom teaching practice objectively. By using this instructional model, it is possible to identify objectively what is lacking in their practice. Teachers can use the suggested model to avoid unfavorable situations where they do not know where to start. The author hopes that the proposed “instructional model” will help teachers improve their teaching practice. | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
言語 | ja | |||||||
bibliographic_information |
広島文化学園大学学芸学部紀要 号 15, p. 27-35, 発行日 2025-03-14 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12532487 |