Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
【研究ノート】不登校児のワーキングメモリに関する一事例報告 ― 知的ギフテッドと明らかになった子どもにおけるHUCRoWを用いた評価 ― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Working memory in school refusal children: A case report ― An evaluation using HUCRoW for a child who were identified as intellectually gifted― |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ギフテッド gifted |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ワーキングメモリ working memory |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
HUCRoW |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
評価 assessment |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.60171/00002815 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
河村, 暁
湯澤, 正通
Satoru, Kawamura
Masamichi, Yuzawa
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
In this report, we evaluated working memory for a gifted child using HUCRoW (Hiroshima University Computer-based Rating of Working Memory). As a result, the standard score of the working memory of this child was generally high, and only the verbal short-term memory was in the average range. Although the child’s intellectual level was very high, there were significant difficulties in writing Chinese characters. We comprehensively considered WISC-IV, vocabulary, and difficulty in reading and writing Chinese characters, and examined the characteristics of working memory in gifted. A comprehensive assessment of working memory will be important for proper understanding and support of learning difficulties in 2E (Twice Exceptional) children. |
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要
巻 12,
p. 25-30,
発行日 2022-03-22
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学学芸学部 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
21858837 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12532487 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |