WEKO3
アイテム
ドメニコ・スカルラッティの鍵盤ソナタに関する資料の比較研究 : K.43からK.96までの筆写譜を中心に
https://doi.org/10.60171/00002878
https://doi.org/10.60171/0000287826abf0d5-e7a7-465b-99fe-01e80f46d5bd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ドメニコ・スカルラッティの鍵盤ソナタに関する資料の比較研究 : K.43からK.96までの筆写譜を中心に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Manuscript Copies of Keyboard Sonatas of Domenico Scarlatti : Mainly on manuscripts of K.43 to K.96 | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ドメニコ・スカルラッティ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Domenico Scarlatti | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 鍵盤ソナタ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Keyboard sonatas | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 18世紀の筆写譜 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Manuscripts of 18th century | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 比較研究 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Comparative study | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00002878 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
原田, 宏司
× 原田, 宏司
× Harada, Hiroshi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In a previous study I examined and compared textual details of K.1 to K.147 as found in manuscripts and printed scores, and then ordered the source material to arrive at a preliminary genealogy of the textual tradition. This time I have, however, placed greater emphasis on manuscripts, the Venice, the Parma, the Münster, the Coimbra, the London31553, the Cambridge13, of K43 to K96. As regards methodology, I first checked in detail the dissimilarities in six manuscripts, and looking at the way originated, I was able to detect three different levels of discrepancy. The first one comprises mistakes inadvertently made by the copyists and reflects small differences in pitch and rhythm in the scores. The second level deals with variants in time signatures, tone symbols, musical terminology and differences of content in some particular sections. They obviously reveal a different frame of mind in the composer and make us postulate original works that are at variance with one another. The third level is concerned with variants that must be considered secondary in character, such as supplementary notation, ornamental notes, pauses, etc., something that portrays a subjective side in the notations of the copyist, reflecting his musical upbringing and mannerisms. |
|||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 巻 1, p. 1-14, 発行日 2011-03-25 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12532487 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |